Bolesti prstů a zápěstí

Bolesti zápěstí

• Syndrom RSI

RSI

Syndrom RSI (Repetitive strain injury – Poškození z opakovaného namáhání) označuje problémy se zápěstím jako jsou záněty šlach, záněty šlachových pouzder nebo svalových úponů v oblasti ruky. Příznaky tohoto syndromu bývají ztuhlost, mravenčení a trnutí prstů nebo hřbetu ruky a bolest zápěstí až předloktí.  Syndrom se pak často projevuje při zvedání těžkých tašek nebo otevírání sklenic se šroubovacím víčkem. Dále se může vyskytnout také otok a necitlivost či naopak zvětšená citlivost na bolest, vlhko či chlad, případně i křeče.

• Syndrom karpálního tunelu

karpál

Jestliže dojde k zanedbání příznaků syndromu RSI (Repetitive strain injury – Poškození z opakovaného namáhání) může dojít až k rozvinutí obtíží do tzv. syndromu karpálního tunelu. Toto onemocnění se vlivem narůstající práce na počítači objevuje v poslední době velice často a je hrozbou téměř pro každého z nás. Šlachy ohybačů palce a prstů procházejí „tunelem“ umístěným v zápěstí a při jejich otoku začnou vyvíjet tlak na nervy a cévy zde uložené, čímž se tunel zúží a nervové vzruchy jsou tudy vedeny pomaleji. Bolesti zápěstí postupně přecházejí v brnění a necitlivost prstů i celé ruky, nejprve v noci, posléze i ve dne, zejména při vzpažení a ohýbání v zápěstí směrem do dlaně. Úbytek sil a bolestivost v oblasti zápěstí vedou až k neschopnosti vykonávat některé činnosti (zejména tu činnost, která obtíže způsobila, ale i další činnosti jako třeba jízdu na kole).

Jakmile tedy pocítíte i jen lehké náznaky syndromu RSI, je důležité je nepodcenit či je dokonce nepřecházet a zajít ihned k fyzioterapeutovi.

Bolesti prstů

Bolesti prstů vznikají nejčastěji v důsledku problémů se zápěstím či celé paže, kdy se bolest přenáší pomalu do konce končetiny. V našem centru nabízíme také poúrazovou a pooperační rehabilitaci prstů, která se soustředí na mobilizaci a rozcvičení ztuhlých kloubů prstů.