Neurologická onemocnění

CMP

Cévní mozková příhoda (CMP), také též mozková mrtvice, je akutní onemocnění, během kterého dochází k poškození mozku, které je způsobeno přerušením krevního zásobení některé části mozku. Ve většině případů má CMP trvalé následky na zdraví pacientů.

Léčba CMP je vždy individuální. Vychází z příčiny a typu CMP, závisí na věku i zdravotním stavu pacienta. V našem centru poskytujeme pacientům s tímto onemocnění fyzioterapeutické i ergoterapeutické služby.

RS

Roztroušená skleróza (RS) je chronické onemocnění, při kterém lidský imunitní systém napadá centrální nervovou soustavu (mozek a míchu), čímž způsobuje rozpad myelinových pochev, které chrání a vyživují nervová vlákna a pomáhají urychlit  přenos vzruchů z CNS do různých částí těla. Nemoc postihuje zejména mladé dospělé od 20 do 30 let.

V našem centru poskytujeme pacientům s tímto onemocnění fyzioterapeutické i ergoterapeutické služby.

Parkinsonova nemoc

Parkinsonova choroba je neurodegenerativní onemocnění centrální nervové soustavy, které přímo souvisí s úbytkem nervových buněk. Tyto buňky za normálního stavu produkují dopamin, což je neurotransmiter (přenašeč), který zajišťuje přenos signálů mezi jednotlivými nervovými buňkami. Nedostatek dopaminu způsobuje, že pacient postupně ztrácí schopnost ovládat a koordinovat svůj pohyb, svalové napětí a automatické pohyby. Postihuje obě pohlaví obvykle ve věku 50–60 let, častěji se však vyskytuje u mužů.